A Tailor Dance Tánciskolában különféle táncokkal ismerkedhetsz meg, kezdő, haladó, szuper haladó,verseny elõkészítõ és akár versenyzõi szinten!

Latin-Fitness órákon is részt vehetsz, mely kitűnő alakformálás azon hölgyek számára, akik szeretnek táncolni, szeretik a latin zenét, latin táncokat, de nincs párjuk a társastánchoz, vagy alakformálni, edzeni szeretnének teljes kikapcsolódással egybekötve.

Milyen táncokat sajátíthatsz el? Lássuk...

A mai versenytáncból ismert " tíz tánccal", ami öt Latin-Amerikai és öt  Standard táncból áll.

Az oldalt tovább olvasva részletes információkat és videókat is találsz a különböző táncfajtákról!

Latin -Amerikai táncok:

    Cha-Cha-Cha
    Samba
    Rumba   
    Paso Doble
    Jive

Standard táncok:

    Angol-keringõ
    Tangó
    Bécsi-keringõ
    Slowfox
   Quickstep

Különbözõ Divattáncokkal:

    Salsa
    Mambo
    Rock & Roll
    Hastánc

Egy új mozgásforma, fõleg hölgyek számára, Latin-Fitness!

Unod az aerobikot, SpinRacing-et? Gyere és próbáld ki a Latin-Fitness-t, ami  latin ritmusokat könnyen tanulható lépésekkel teszi élvezetessé!!
Egy 90 perces óra alkalmával kb.400-900 kalóriát égetsz el, miközben észrevétlenül megismerkedsz a különféle Latin-Amerikai táncokkal, javítod ritmusérzéked, edzed a testedet!
Nem kell hozzá pár, könnyed mozgásóra, jó hangulat, kiváló testedzési lehetõség Hölgyeknek!
Latin-Fitnessről bővebb tájékoztatást a Latin-Fitness  menüpontban találsz!

Milyen csoportokat választhatsz??








Társastánc:

Kezdő gyerek társastánc:

A Tailor Dance Tánciskolában már 7 éves kortól lehetséges a kicsiket táncórára beírattatni.
Az otthon örökmozgó, zenére jól mozgó kicsiket, nem szabad elhanyagolni, ki kell használni energiájukat, ki tudja, lehet Ő lesz akár a  következő Magyar Bajnok társastáncos.:)

A lépések megtanulása közben a különböző korosztályoknak megfelelően, játékosan  fejlesztjük a gyerekek mozgáskultúráját, ritmusérzékét.

A tánc sosem látott magabiztonságot ad majd a gyerekeknek a bulikban, discoban, vagy a mindennapi életben is.
A tanfolyam végeztével a tehetségüket kamatoztatni tudják,  lehetőség nyílik társastáncokból versenyezni is.

A kiváló baráti társaság mellett a lányoknál a nőiesség és a kecsesebb járás, jó alak elérése érdekében remek választás a versenytánc. A fiúknál a  férfias egyenes testtartás megtanulását, a helyes járást, szép izomzat kifejlődését is elősegíti a tánc. 

Ne feledkezzünk meg a jótékony sport hatásairól sem!

Társastánc órára célszerű párt hozni magával, így már az első lépésektől kezdve sokkal hatékonyabban tud fejlődni a gyermek. Persze, ha erre nincs lehetőség,  a tánciskola tud segítséget nyújtani abban, hogy a legmegfelelőbb párt találjuk meg  számára. Kedves szülők, keressenek minket bizalommal!


Haladó vagy már aktív versenyző gyerekek is kereshetnek minket.
Őket egyéni megbeszélés és szintfelmérés alapján soroljuk be!
A Tailor Dance Tánciskolában magánórák vételére is lehetőséget kínálunk, ennek részleteit személyes konzultációk alkalmával beszéljük meg.


Kezdő Felnőtt Társastánc:

Nem csak a felnõtt korosztály tanulhatja meg a Latin-amerikai és standard táncokat, Divattáncokat, a senior (40 év feletti) korosztály számára kiváló lehetõség 1 jó hangulatú, baráti légkörben zajló tánctanulásra!
Természetesen Várjuk a fiatalabb korosztályt is...itt mindenki megtalálja a számítását!
Közös csoportjainkban remek a hangulat a az idősebbek megfiatalodnak, a fiatalabbak meg remekül megértik magukat az idősebb korosztállyal is!
Megfelelő létszám és igény esetén külön korosztály csoportokat is indítunk!

Érdeklődj nyugodtan, vagy gyere, gyertek el ,nézz meg 1 órát ingyenesen!
Próbáld ki magad, kóstolj bele a légkörbe!

Várunk sok szeretettel!

Nem tudsz a pároddal táncolni?
Bálban csak ültök és ültök?
Vagy csak a lakodalmas megy és ha megszólal egy latinos dallam,  vagy Tangó, Bécsi Keringõ, salsa, stb...már le is kell ülni?
Esetleg csak sportolni szeretnél valami hasznosat?
Nagyon jó hangulatban történõ idõtöltésre, társaságra vágysz!
Gyere , itt a helyed!

Felnőtteknek ....pár nélkül is!

Az 1. alkalom mindenki számára ingyenes , kipróbálható, beiratkozás az óra után történik!

Egyéb infók: A kurzus 10. alkalmas, hetente egyszer 1.5 órában. Az időpontok jelentkezéstől, és igénytől függően változhatnak.

Haladók figyelem! Versenytánc képzés?!
Versenyeztetés is lehetséges!

Nincs párod? Nem probléma, sok helyen vannak egyedülálló táncolni vágyók, akik szintén párt keresnek!! Lehet , hogy  rád vár épp egy táncpartner, akit olyan rég keresel? :)  Ki tudja?

Sőt sok SZERELEM is szövődött már a tánciskolában...

Érdeklõdj az elérhetõségeken!
Gyermek versenytánc*:
*Forrás: http://www.youtube.com/watch?v=7gv1XTha58c
Copryght: Tailor Dance Kft. Minden jog fenntartva!| Jogi információk|Design by: SzR
Egy kis betekintő a táncok világába:

Latin-Amerikai táncok:

Cha-Cha -Cha*:

A csacsacsa, cha-cha-chá vagy chachachá latin-amerikai versenytánc. Az afrokubán zene fejlődéséből alakult ki és a mambóhoz hasonlóan először csak zenei forma volt.

Mesterségesen alkotott tánc, a rumba és a mambó ötvözete. Úgy keletkezett a mambó-csacsacsa, hogy 1953-ban Enrique Jorrin lassabban kezdte játszani a mambót. New Yorkban a Broadway-n a Palládiumot tekintik a tánc szülőhelyének. Először Észak-Amerikában indult hódító útjára a tánc, ahol 1954-től a legkedveltebb divattánc lett. A többi latin-amerikai tánchoz hasonlóan 1961-ben vették fel a versenytáncok közé. Azóta is a latin versenyek egyik kedvelt tánca. A tánc csacsa, cha-cha vagy chacha néven is ismeretes.

A csacsacsának három fajtája lehet, attól függően, hogy hol helyezkednek el benne a sasszék ("Chasse"-k). A tánctermi és az utcai csacsacsa a kubai számolásban: 2-3-csacsacsa. A nyugati csacsacsa és a latin utcai csacsacsa számolásban sok helyen különbözik a kubaitól. A tiszta, világos ritmussal és a variációgazdag, vidám figurákkal a csacsacsa nagyon gyors áttörést hozott. Majdnem minden alapfigurája átvihető a rumbába is. Érdekessége, hogy rendkívül sok diszkózenére lehet csacsacsát táncolni.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Cha-cha-cha
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=z69kuurb1lc
Az alábbi videóban*, a WDSF 2012-ben rendezett Latin GrandSlam Koppenhágai versenyének  döntőjébe jutott versenyzők,  a Cha-Cha -Cha-t mutatják be egyénileg.
Samba*:

A szamba afrikai eredetű, ősi népi tánc, amely a rabszolga-kereskedés útján jutott el Brazíliába. Szaggatott, rövid mozdulatai a megbilincselt rabszolgák mozgását jelképezik, azt hogy még tánc közben sem tudtak láncaiktól megszabadulni. Elsősorban Rio de Janeiróban és Sao Pauloban terjedt el leginkább.[1] A karneválok elengedhetetlen kelléke a szamba ritmusa.


A szamba egyszerű lépéseit a kezdők gyorsan megtanulhatják, míg a jó táncosok változatos ritmusában, lendületes testtartásában tánckészségüknek megfelelő variációkat találnak. A szamba felvétele a latin-amerikai táncok versenyprogramjába 1959-től meghozta a szamba átalakulását a „népies” változattól a sportos szambáig.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Szamba
Az alábbi videóban*  2011-es évben Salou-ban rendezett WDSF GrandSlam Latin  versenyén Samba-t táncol az olasz sztárpár, Aniello Langella & Khrystyna Moshenska.
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=FgXdhW4-y_k
Rumba*:

A rumba szó jelentése: ünnep, tánc, felkiáltás

Maga a rumba több kubai páros tánc összefoglaló neve. Zenéjét az afrokubai ritmusok jellemzik.
Ennek a zenének két ága fejlődött ki:
-habanera
-modern rumba

E két zene természetesen szoros kapcsolatban áll egymással. A 19. század leírásaiban szenvedélyes, csábító táncként említik, a nő arra törekszik, hogy a férfit kihívó csípőmozgásával elcsábítsa. A zenét vagy lassan játszották, mint később az Európában népszerű rumba-bolerót, vagy gyorsabb tempóban, mint a rumba-guarachat-t és a „Kubai Rumbát”.

1930-ban hódította meg Európát. A "The Peanut Vendor" volt az első rumbasláger, amely a világot meghódította. Az első rumba koreográfiát az angolok dolgozták ki, melyet a franciák és a németek átvettek. 1964-től versenyeken is táncolják.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Rumba
Az alábbi videóban*  2011-es évben Salou-ban rendezett WDSF GrandSlam Latin  versenyén Rumba-t táncol az olasz sztárpár, Aniello Langella & Khrystyna Moshenska.
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=UdX2nW69xSo
Paso Doble*:

Spanyol eredetű jelentése:"kettős lépés". Egy bikaviadalt ábrázol,ahol a férfi a torreádor,a nő a kendő. Együtt mozognak a képzelt bika előtt. A férfinál nem igényel olyan nagy szintű csípőmunkát, viszont a nőtől annál többet. Nagyon fárasztó, ráadásul technikailag is nehéz tánc, épp ezért csak C osztálytól felfele táncolják. Hirtelen mozdulatok, gyors forgások(főleg a lány részéről) jellemzi. A Paso Doble a táncversenyeken a latin-amerikai versenyszámok körében a negyedik kötelező tánc, 1959 óta szerepel hivatalosan a versenyprogramban. A legtöbbször játszott Paso Doble az Espana Cani.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Versenytánc#Paso_Doble
Az alábbi videóban* Paso Doble-t táncol az olasz sztárpár, Aniello Langella & Khrystyna Moshenska.

*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=4gDb6Xw-Zuw
Jive*:

A 30-as és 40-es években a szvinget játszó jazz zenészek szóhasználatában a "jive" egy gördülékenységet, vagy ostoba beszédet jelentő kifejezés volt. A szó a giouba szóból származik, ami az afrikai juba tánc tradicionális megnevezése.

Amerikai katonák hozták a lindy hop/jitterbug táncot Európába 1942-ben, ami hamar elnyerte a fiatalok tetszését. Az USA-ban a szving kifejezést használták leginkább erre a táncra. Az angliai variációkban a technikája olyan táncok kialakulásához vezetett, mint a boogie-woogie és a swing boogie, amikre fokozatosan a "jive" kifejezést kezdték használni.

A háború után a boogie lett a domináns populáris zenei műfaj, viszont sokan vulgáris táncnak titulálták. Alex Moore, a híres szalontáncos guru azt állította, hogy sosem látott ennél csúnyábbat. Angol oktatók fejlesztették ki az elegáns és élénk szalontánc jive-ot, némileg lassabb zenére. 1968-ban adoptálták az ötödik latin táncként a nemzetközi versenyekbe, és mai modern formája a 90-es években született meg.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Jive
Az alábbi videóban* Jive-ot táncol az olasz sztárpár, Aniello Langella & Khrystyna Moshenska.

*forrás:http://www.youtube.com/watch?v=8TI0m6b_jeU
Standard táncok:
Angol keringő*:

Az angol keringő a bostonból fejlődött ki kb. az 1920-as évek elején a bécsi keringő utódjaként. Korábbi angol elnevezése (slow waltz - „lassú keringő”) is arra utal, hogy tulajdonképpen a bécsi keringő lelassításaként keletkezett. Az angol waltz kifejezés a német Walzerből eredeztethető, amely a bécsi keringő kialakulásakor nyert főnévi formát a walzen (forogni) ige átalakításaként. A Habsburg Birodalomban kialakult ekvivalensével szemben azonban itt a kerek mozdulatok mellett már egyenes mozgást is tapasztalhatunk.

Az angol keringőt származási helye alapján nevezték el, ugyanis az angolok a bécsi változtatot ebben az időszakban és korábban is túlságosan közelinek, erotikusnak gondolták. Először az 1922-es világbajnokságon táncolták, de elnevezésére még csak 1929-ben került sor. A tánc a boszton és a slowfox stílusában kezdett formálódni. Kezdetben előretörekvő versenytánc volt, azonban később a fordulásokból az ütemek végét már összezárt lábak jellemezték. Szerkezete átlós jelleget kapott, mert a teljes fordulatok bonyolultnak tűntek, s a jobbra, ill. balra fordulásoknál csak háromnegyedet fordultak. A teljes táncformát az angol koreográfusok és tánctanárok alakították ki megközelítőleg mai formájára, amelyet az Imperial Society is elfogadott.

Az angol keringő a táncversenyek első programjaként szerepel; zenéje szentimentalista, érzéki vonásokat ébreszt, s ritmikusan lendülő mozgásaival a legharmonikusabb standard tánccá alakult. Táncos jellege a lassú és egyenletesen lendülő, térben haladó fordulómozgásokban nyilvánul meg, melyek törésmentesen uralják a táncparkettet. Emellett jellegzetessége még az emelkedések és süllyedések megformálása és az ezek közötti átmenetek hangsúlyozása.

Zenéjére az első ütem hangsúlya jellemző, lassan áradó, harmonikus forma és 3/4-es ütem jellemző. Tudásszinttől függően 29-32 ütem/perc a tempója, versenyeken azonban kötelezően 30 ütemet kell besűríteni egyetlen percbe.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Angol_keringő
Az alábbi videóban* Emanuel Valeri and Tania Kelhet Világbajnok páros Angol-keringője látható.
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=rCzZOjgWbrA

Tangó*:


A tangó nemzetközileg elterjedt társastánc és zenei stílus. Ritmusa általában két- vagy négynegyedes, de létezik háromnegyedes „valse” is; koreográfiája komplex, improvizatív. A Río de la Plata országaiban, tehát Argentínában és Uruguayban jött létre.
A tangó zenéje viszonylag lassú, de markáns ritmusú. A tánc természetes formája a hangsúlyokra való lépkedés, ez a szabályos, a zene lüktetésére történő séta (amely a férfi és nő esetében ütemében és irányaiban eltérhet, ameddig a kontaktus megmarad) képezi a tánc alapját. A gyakorlatban rendkívül nagy tere van az improvizációnak, a zene átélése és a rendelkezésre álló tér alapján a táncosok pillanatról pillanatra döntenek a követendő lépésekről. Az „akadémikus” lépést, a salidát bár kezdetben megtanulják a táncosok, de végül szinte sosem alkalmazzák. A tangónak „iskolái” sincsenek, mindenki saját érzései, saját stílusa alapján táncol.

Hogy a párok harmonikusan haladhassanak előre a parketten, nagyon nagy szerepe van a vezetés technikájának. Ezt a táncosok szoros testi közelsége is indokolttá teszi. Ez a pár férfitagjának feladata, egyszerre kell döntenie saját, illetve partnere lépéseiről, melyet elsősorban felsőtestének mozgásával tud kommunikálni. A tangó markáns férfidominanciát mutat (ami csak látszat: inkább a férfi 'szolgálja ki' a nő igényeit, teszi számára a táncot élménnyé azzal, hogy 'előkészíti' a nőnek a táncát).

Az európanizált változata kizárólag táncversenyeken fordul elő más europanizált táncokkal együtt (nemzetközi versenytánc), bár társas formában is űzik, de az teljes egészében a versenytánc formára épül.


Az 'argentin tangó' néven (a megkülönböztetés a európai versenyváltozat miatt keletkezett, Dél-Amerikában csak 'tangó') ismert autentikus változat elsősorban társasági forma, bár létezik színpadi(asított) változata is, az a táncosok nem mérhető részét érinti csak. Nem túl nagy népszerűségnek örvendenek szakmai berkekben az utóbbi műfajból rendezett versenyek, főleg azért mert vagy nem specializált szervezetek (International Dance Organization) rendezik azokat vegyes összetételű (más táncműfajok specialistáiból verbuvált) bírókkal és alacsony számú versenyzővel, vagy pedig üzleti érdekek mentén szakmai erőfölény, presztizs megszerzésére (bírók vagy szervezők részéről) irányuló nyílt vagy meghívásos versenyek formájában kerülnek megrendezésre (Campeonato Mundial de Buenos Aires, Campeonato Metropolitano de Tango). Mindkét szervezet rendez ún. világbajnokságot, de ezek gyakorlatilag nyílt versenyek, amelyeken bárki elindulhat, minden előképzettség nélkül. Az IDO VB-n rendszeresen egy-két tucat induló a jellemző (köztük akár majdnem kezdők is), a Buenos Airesben rendezett versenyen komolyabb indulólétszám mellett, a nagy számok törvénye alapján már magasabb a színvonal, de az indulók szinte kizárólag helyiek, jellemzően pár tucat külföldi vesz részt és még a helyi szakma és média is részrehajlónak tartja a bírókat, amelyek minden évben közel azonosak.

Magyarországon az argentin tangó művelőinek százai szinte kizárólag táncesteken hasznosítják tudásukat. Pár hivatásos oktató és amatőr előadó kivételével a színpadi formával nem foglalkoznak, a versenyből pedig évente maximum egyet rendeznek, jellemzően kéttucat táncos részvételével.

Napjainkban kétféle tangó van jelen a versenyeken. Az egyik az angol stílusú, melyet a standard táncversenyeken láthatunk, a másik az argentin tangó, amely a divattánc-versenyek egyik igen népszerű programja. A versenytáncos tangóban nincs emelkedés és ereszkedés, az előrehaladások saroklépéssel kezdődnek.

A tangó a második standard-táncként szerepel a versenyeken, latin eredete miatt viszont kitűnik a sorból. Jelenlegi formáját 1929-ben nyerte el. Jellegzetessége: a gyors, hirtelen fékezett, erőteljes haladómozgásokban nyilvánul meg, melyek szaggatottan váltakoznak a szenvedélyes dinamika és a feszült szünet között.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tangó



Az alábbi videóban* Emanuel Valeri and Tania Kelhet Világbajnok páros Tangót táncol.
 
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=5OscsR4tLnw
Bécsi-keringő*:

Bécsi keringő a társastáncok közül a keringőnek van a legrégebbi hagyománya. Neve a német "waltzen" (forogni, keringeni) szóból származik és a talajon sikló lábak forgó mozgására vonatkozik.

A keringő gyökereit kutatva egészen a 12-13. századig lehet visszamenni, a minnesangerek idejéig. A német Springtanz-ban - mely páratlanütemű táncrészként a páros ütemű, lépkedett előtáncot követte - felismerhető a keringő eredete.

A "waltzen" szó 1750 körül egy rögtönzött bécsi vígjátékban jelent meg!
A bécsi keringő, amely 6 lépésből áll, két ¾-es ütemre volt felosztva és egy teljes fordulással összekötve kiteljesedett az akkoriban még szokásos balett-technika segítségével. Németország maradt a keringővel kapcsolatos események középpontja egészen a húszas évekig, amikor is a valcer úgy egy évtizedig háttérbe szorult a modernebb, dinamikusabb táncformák miatt. Angliában a bécsi keringő sohasem volt otthonos. Az angolok bécsi keringő elleni tiltakozását mutatja, hogy náluk ez a tánc a standard táncversenyek programjában az utolsó táncként szerepel, míg más országokban a harmadik bemutatandó tánc.

Néptáncként a keringőt a harmincas évek elején fedezték fel újra, mégpedig a Harmadik Birodalomban - Németországban - és Ausztriában. Az osztrák császári és királyi katonatiszt és tánctanár, Karl von Mirkowitsch tette a bécsi keringőt újra társaság- és versenyképessé. A tánc a gyors, egyenletes, szárnyaló, teret betöltő lépésekben és forgásokban fejeződik ki. Zenéjében - amely egyébként mára új lendületet kapott André Rieu keringőkirálynak és zenekarának köszönhetően - sok a vonós hangszer. E csodás melódia táncra ösztönöz minden táncoslábú embert. 1951-től hivatalosan is a versenytánc program részét képezi.

*forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Bécsi_keringő

Az alábbi videóban* Emanuel Valeri and Tania Kelhet Világbajnok páros Bécsi-keringőjét láthatjuk.
Forrás: http://www.youtube.com/watch?v=qllTwjmCnV0
Slow Fox*:

Az elnevezés pontos eredete ismeretlen, de feltételezések szerint népszerűsítőjéről, Harry Fox színművészről kapta nevét. A táncot 1914-ben mutatták be először, ami hamar felkeltette Vernon és Irene Castle, a férj és feleség duó érdeklődését, akik bájt, és stílust kölcsönöztek a táncnak. W.C. Handy ("a blues atyja") írta önéletrajzában, hogy Noble Sissle története szerint a Memphis Blues inspirálta a foxtrottot. James Reese Europe, a Castle-k zenei direktora lassabban akarta játszani a Memphis Blues-t. A Castle-k kíváncsik voltak James új ritmikájára, ő pedig javaslatot tett nekik, miszerint alkossanak egy lassú táncot hozzá. Így keletkezett a "Bunny Hug", amit a Castle-k egy újságcikkben mutattak be. Később jelezték az újságnak, hogy a "Bunny Hug"-ot módosítsák foxtrottra. Később Arthur Murray szabványosította a táncot.

A foxtrottot eredetileg ragtime-ra, napjainkban pedig hasonló "big band" zenére táncolják, mint a szvinget. Az 1940-es években az akkori fiataloknak köszönhetően a legnépszerűbb gyors tánc volt. A keringők, a lindy hop és a tangó sosem érték el ezt a fokú népszerűséget. Amikor a rock and roll megjelent az 1950-es években, a kiadók elbizonytalanodtak, hogy melyik tánc lesz a legalkalmazhatóbb erre a zenére. A Decca Records kezdetben a rock and rollt foxtrott néven bocsátotta ki, közte a "Rock Around the Clock"-ot a "Bill Haley and His Comets" bandától. Becslések szerint ezt a felvételt több mint 25 millió példányban értékesítették, így ez lett minden idők legnagyobb példányszámban eladott "foxtrott"-ja. Az idők folyamán a foxtrott szétvált lassú (slow foxtrot) és gyors (quickstep) verzióra. Később a lassú változatnak is különböző válfajai alakultak ki: a nemzetközi, vagy másképpen angol foxtrot, és az amerikai stílus.

A szalontáncok nemzetközi standard versenykategóriában a foxtrottot olykor slow foxtrotnak, vagy slowfoxnak hívják. Ezeket az elnevezéseket arra használják, hogy megkülönböztessék ezt a stílust a foxtrott többi fajtájától.
*forrás: http://hu.wikipedia.org

Az alábbi videóban* Emanuel Valeri and Tania Kelhet Világbajnok páros Slow Foxot ad elő.

*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=sUJ99cIuyok
Quickstep*:

A quickstep az 1920-as években fejlődött ki New York-ban, és először karibi és afrikai táncosok táncolták, de eredetileg ez egy angol tánc, mely a slowfox és a charleston kombinációjaként született (de később teljesen elszeparálódott elődeitől). 1927-ben szabványosították.A három legjellegzetesebb táncfigura a quickstepben a sasszé, a negyed fordulat, és a "lock step". Egyre dinamikusabbá fejlődött (a ragtime zenére), rengeteg előrehaladó és forgó mozdulattal. A 20. század végén gyakorlott táncosok tovább bővítették, és bonyolították a quickstepet. Régebben a lépéseinek ritmusa egyszerűen csak quick (egy ütem) és slow (két ütem) volt, napjainkban azonban osztott ütemre táncolják, a következőhöz hasonló számolásra: "quick és quick és quick, quick, slow (ahol az "és" további lépést tartalmaz).*forrás: http://hu.wikipedia.org

Az alábbi videóban* Emanuel Valeri and Tania Kelhet Világbajnok páros Quickstepet táncol.
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=sV_cTEl6Ufo
Salsa*:

A salsa egy világszerte elterjedt társasági tánc neve, mely az utcai latin táncokhoz sorolható. A név közvetlen jelentése fűszeres szósz, mely eredetileg a salsa zenére vonatkozott, de elterjedten használják a tánc jelölésére.A Kubában ösztönös, „elvek nélküli” táncok jellemzője a játékosság, a hétköznapi történések stilizált előadása. Az idők során a vallási rituálék táncából több mozgásforma társasági tánccá fejlődött. New Yorkban, a „Spanish Harlem”, vagy ahogy ők nevezték, „El Barrio” a Salsa zene és tánc bölcsője. Itt merült fel az 50-es 60-as években, hogy a Casino (kubai eredetű körtánc) ösztönszerű rendezetlensége már nem elégítette ki a gombamódra szaporodó latin táncklubok igényeit, ezért létre kellett hozni egy új, tudatos táncot. Ekkor profi táncosok és koreográfusok kimunkálták az alapfigurákat, és a Rumbától és Mambótól kölcsönzött alaplépést, mely a tánc összes figurájában fellelhető, s ami aztán az összes ma ismert latin tánc alaplépésévé vált. Ez az „egy lépés előre… egy lépés hátra” volt a Cuban Rumba alap.

A salsára tehát eleinte mambót táncoltak (szünet-2-3-4 ritmusra), ami később egy plusz mozdulattal, a tap-pel egészült ki, mely segítette a táncosokat, hogy ne zenén kívül táncoljanak (tap-2-3-4 ritmus). A salsa tánc napjainkban bizonyára közelebb áll a Puerto Ricó-i bomba tradíciójához, mint a mambó/rumba hagyományhoz, mivel abban a pár forgásaival, egymással és a zenével versenyezve igyekszik csillogtatni ügyességét.

Kubai salsa

A ma ismert kubai salsa stílus figuraanyag lényegében néhány közkedvelt floridai salsaiskola gyűjtése, illetve annak továbbfejlesztése. A kubai salsára jellemző a természetesség, a vidámság, az egyszerű ritmus. A pár mozgása folyamatosan körkörös, táncirányok nélkül, amit az olykor a felismerhetetlenségig túlbonyolított virtuóz kézmozdulatok, és az afro testmozgás díszít.

Puerto Rico salsa

A kubai salsa mellett ez a másik tradicionális stílus. Jellemzők rá a könnyed, elegáns mozdulatok, a vonalmenti táncirányokat megtartó figurák, és a szinkrontánc (footwork shines). A puerto ricóiak kevesebb forgással és több kifejező testmozgással táncolnak
.
New York salsa

New York Salsa (más néven mambó) néhány jelentéktelen megszokást leszámítva teljes egészében megegyezik a puerto ricói salsa stílussal. Kezdetben mindkettőt kizárólag "on2", azaz a zenei második ütésre elkezdett alaplépéssel táncolták, amely a korábbi klasszikus mambó hagyatéka. A '90-es évektől a világszerte szétszóródott tánctanárok és táncosok a New York Salsa népszerűsítésének érdekében a stíluselemeket megtartva létrehozták a New York Salsa "on1" átiratát, azaz a zenei "egyre" táncoló továbbfejlesztett változatot. Vonalmenti táncirányokat megtartó figurák jellemzik, ez a legelegánsabb, legdinamikusabb stílus, amelyet mégis hallatlan kifinomultság jellemez. Lendületes, laza mozdulatok, a gyors dupla és tripla forgások és a kifinomult lábtechnikák (footwork shines) jellemzőek rá. Népszerűségét főként Eddie Torresnek (The Mambo King) köszönhetjük, aki először kezdte el a számolásos rendszerű tánctanítást a new yorki puerto ricóiak körében. Magyarországon ezt a stílust először Szőnyi Levente (SalsaLevi), majd Franklin Camilo vezették be a '90-es évek végén.
Kolumbiai salsa

A salsák közt a kolumbiai stílus egy valóságos különcnek számít. Külsőre egyáltalán nem hasonlít az előbbi négy kategória kubai rumba-alapú táncaihoz, mivel Kolumbiában az amerikai salsa hullám megérkezésekor a saját, szökdelésekkel tarkított 6/4-es ütemű népitáncukat alakították át az új 4/4-es zenére. Így egy gyors lépésekkel mozgó és tüzes salsa stílust kifejlesztve ma a kolumbiai salsa számít a legegyedibb és egyben a legkevésbbé elterjedt stílusnak.

Los Angelesi salsa

A Los Angeles-i salsa stílus a legfiatalabb a salsa stílusok között, a New York-i salsa formai vonásait megtartva a '90-es évek vége felé önálló karaktert alakított ki magának az akrobatikus elemek alkalmazásával. Eleinte a N.Y. stílus 1-re táncolt feldolgozásának volt tekinthető. Eredete miatt előfordulhat, hogy egyes helyeken még mindig 2-re táncolják. A Los Angeles-i salsára a showtánc stílus a legjellemzőbb, melyet nem elsősorban a táncpartner örömére, hanem inkább a táncoló párt körülvevő nézőközönség lenyűgözésére táncolnak. Így a látvány fokozására sorozatos ejtésekkel, dobásokkal és átfordításokkal tűzdelik tele figuráikat.

Rueda
Teljes nevén Rueda de Casino a salsa figuráit alkalmazó körtánc. A párok a kört alkotva, a vezető vezényszavára szinkronban táncolják a figurákat, gyakran párcserével, összefonódásokkal, ami látványossá teszi a közös táncot.

A rueda változatai:
Cuban-style - „Rueda de Cuba” Az eredeti rueda, a casino-ra jellemzően nem sok kötöttséggel
Miami-style - „Rueda de Miami” Sok kidolgozott figurával, a Rueda de Cuba és a Los Angeles stílus ötvözete
A Fülöp szigeteken 2005-től egy helyi változat is kialakult, Ronda de Salsa néven.

A rendszerváltás után a Budapesten élő kubaiak hatására kezdett el terjedni ez az ismeretlen tánc. Az első rendszeres salsa tánc estek az Almássy téri szabadidőközpontban voltak, majd itt 1999-ben a Salsa Viva Táncverseny is megrendezésre került, ami nagy impulzust adott a magyarországi salsa életnek, összefogva az eddig egymást nem ismerő táncosokat. Ezután sorra nyíltak a tánciskolák, és 2006-tól az ország nagyobb városaiban is tanulható ez a tánc.
*forrás: http://hu.wikipedia.org
Az alábbi videóban* egy  csodálatos salsa stílusú táncot láthatunk, a   táncosok  Alien Ramirez és Alex Da Silva.
*forrás: http://www.youtube.com/watch?v=F5zCGgZMaWQ